Διοργάνωση ημερίδας με θέμα: «Η τραγωδία των κοινών - Μία διαχρονική τραγωδία»

Το Κ.Π.Ε. Μουζακίου σύμφωνα με τον προγραμματισμό της παιδαγωγικής του ομάδας και στο πλαίσιο της Πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διοργανώνει στην Καρδίτσα ημερίδα με θέμα: «Η τραγωδία των κοινών - Μία διαχρονική τραγωδία» για εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας, την Τετάρτη 25 Απριλίου 2018 στην αίθουσα της Δημοτικής Πινακοθήκης Καρδίτσας (4ος όροφος).

ΕΔΩ μπορείτε να βρείτε το πρόγραμμα και τα ονόματα των εκπαιδευτικών που δήλωσαν συμμετοχή πριν από τις γιορτές του Πάσχα, αλλά σας ενημερώνουμε πως η ημερίδα θα είναι ανοιχτή για τους εκπαιδευτικούς.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΥΤΟ ΘΕΜΑ:

«Η τραγωδία των κοινών»

Σημείο αναφοράς για την εξέταση της ανθρώπινης συμπεριφοράς στην διαχείριση των κοινών πόρων

Το 1970 ο βιολόγος γενετιστής Hardin έγραψε ένα άρθρο στο Scientist που έμελλε να γίνει σημείο αναφοράς για πολλές δεκαετίες. Ο σκοπός του ήταν να αναλύσει το πρόβλημα του υπερπληθυσμού και να δώσει προτάσεις για λύση. Εξετάζοντας τον προβληματισμό που υπήρχε εκείνη την εποχή, στην επιστημονική αρθρογραφία και σε διάφορα άλλα έντυπα, διαπίστωσε ότι οι περισσότεροι αναζητούσαν τεχνικές λύσεις. Κατά τη γνώμη του το ζήτημα δεν επιδεχόταν τεχνικές λύσεις, αλλά έπρεπε να λυθεί στην πολιτική και κοινωνική σφαίρα.

Συνδέοντάς το και με άλλα προβλήματα παρόμοιας τάξης, που δεν επιδέχονται τεχνική λύση, ανέπτυξε ένα σκεπτικό εξήγησης της ανθρώπινης συμπεριφοράς όσον αφορά στη διαχείριση κοινών πόρων, που τις περισσότερες φορές οδηγεί σε τραγωδία.

Κάποιες άλλες ιδέες - πολιτικές τοποθετήσεις στο άρθρο αφορούσαν την αντίθεσή του στο «αόρατο χέρι» του Άνταμ Σμιθ, δηλαδή το ότι ο καθένας κυνηγώντας το δικό του συμφέρον προάγει το δημόσιο καλό, καθώς και τη συμφωνία του με την άποψη του Χέγκελ, που ανέλυσαν περαιτέρω οι κλασσικοί του Μαρξισμού, ότι η ελευθερία αναπτύσσεται με την κατανόηση της αναγκαιότητας.

Τη λέξη τραγωδία, τη χρησιμοποιεί όχι σαν συνώνυμο της δυστυχίας, αλλά σαν συμβάν που δείχνει την σοβαρή πλευρά της ασυνείδητης λειτουργίας των ανθρώπων και μπορεί να οδηγήσει σε δυστυχία.

Επίσης μια άλλη σκέψη που διατυπώνει αφορά το πεπερασμένο του κόσμου που ζούμε, ιδιαίτερα σημαντική μια και 50 χρόνια μετά, σύμφωνα με κάποιες απόψεις επιστημόνων έχουμε υπερβεί κάποια οικολογικά όρια στον πλανήτη, φθάνοντας στο κατώφλι του χάους.

Η διαχείριση των κοινών έχει απασχολήσει την πολιτική και φιλοσοφική σκέψη από την αρχαιότητα, και μάλιστα λέγεται ότι ο Hardin ήταν ενήμερος για τις ιδέες του Αριστοτέλη που εξέφρασε στα «Πολιτικά».

O Αριστοτέλης δεν προσπάθησε  να φτιάξει  με τη φαντασία του το ιδανικό πολίτευμα, όπως έκανε ο Πλάτωνας. Παρατήρησε, ερεύνησε, αναρωτήθηκε, δημιούργησε ορισμούς φαινομένων, ταξινόμησε κατηγορίες και υποκατηγορίες. Με άλλα λόγια, ανάλυσε τη φύση της Πολιτικής, δείχνοντας δρόμους στους φιλοσόφους όλων των εποχών. Οι σκέψεις του μας θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό τις σχετικά πρόσφατες προσεγγίσεις των κοινωνιολόγων του 20ου αιώνα.

Φίλος του βασιλιά της Μακεδονίας, δάσκαλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ταξιδιώτης σε αρκετά μέρη ο Αριστοτέλης γνώρισε την εξουσία σε διάφορες μορφές. Τα «Πολιτικά» του τροφοδοτήθηκαν από τις εμπειρίες του, τις παρατηρήσεις του και την έρευνα. Ταυτόχρονα όμως, η σκέψη του διαμορφώθηκε σε μεγάλο βαθμό από τη ζωή του στην Αθήνα και την επαφή του με τον Πλάτωνα και άλλους φιλοσόφους. Ο Αριστοτέλης, ως αποστολή της οργανωμένης Πολιτείας ορίζει το κοινό καλό των πολιτών. Ως προϋπόθεση θέτει την  πνευματική καλλιέργεια όλων των πολιτών. Ως δεύτερη προϋπόθεση τοποθετεί την ενεργή εμπλοκή των πολιτών. Οι έννοιες των ενεργών και σκεπτόμενων πολιτών που διασφαλίζουν την αυτάρκεια και την ευτυχία μιας κοινωνίας, επινοήθηκαν από τον Αριστοτέλη και παραμένουν επίκαιρες ως σήμερα. 

Το άρθρο του Hardin, όπως συμβαίνει συνήθως, δέχτηκε δικαιολογημένες, αλλά και υπερβολικές επικρίσεις μέχρι σήμερα. Έγινε σημείο αναφοράς στην πολιτική και την επιστήμη. Μια σημαντική στιγμή ήταν η βράβευση της Elinor Ostrom με το βραβείο Nobel στα οικονομικά, κυρίως επειδή, μετά από 50 ετών έρευνες, απέδειξε ότι οι τοπικές κοινωνίες διαχειρίζονται καλύτερα από το κράτος και τις εταιρείες τους κοινούς πόρους. Η Ostrom απέκρουσε το συμπέρασμα του Χάρντιν χρησιμοποιώντας στην επιχειρηματολογία της το παιχνίδι του διλήμματος του φυλακισμένου, γνωστό παράδειγμα της θεωρίας των παιγνίων.

Η θεωρία που ανέπτυξε αμφισβητεί ότι μια διακυβέρνηση από τα πάνω προς τα κάτω, είτε δεξιά (κυβέρνηση) είτε αριστερή, μπορεί να λύσει τα προβλήματα βιωσιμότητας του πλανήτη. Η Ostrom στηρίζει αυτήν τη θέση προβάλλοντας την ικανότητα των ανθρώπων για αυτοδιαχείριση. Μέσα από τις πολυετείς έρευνές της η Όστρομ παρατήρησε ορισμένες ομοιότητες ανάμεσα σε αυτοοργανωμένους θεσμούς Πόρων Κοινής Διαχείρισης (ΠΚΔ) που αντέχουν στο χρόνο. Η Ostrom (1990), προσδιορίζει τις προϋποθέσεις για την αποτελεσματική διακυβέρνηση των κοινών με τον όρο «αρχές σχεδιασμού», τις οποίες η οργανωτική δομή αυτοδιαχείρισης ενός ΠΚΔ πρέπει να σεβασθεί προκειμένου να είναι πετυχημένη. Για την επιτυχή εφαρμογή των αρχών σχεδιασμού, η Ostrom πιστεύει, θα πρέπει οι άνθρωποι να είναι πρόθυμοι να δεσμευτούν ότι θα συμμορφωθούν σε κανόνες, όπου ο ένας θα επιτηρεί τις ενέργειες και το βαθμό συμμόρφωσης του άλλου, και ότι θα αναπαράγουν τους θεσμούς των κοινόκτητων πόρων από γενιά σε γενιά.

Η τραγωδία των κοινών δεν αποτελεί μια αναπόφευκτη κατάληξη. Αν και αναμφίβολα έχουν συμβεί τραγωδίες, για χιλιάδες χρόνια οι άνθρωποι έχουν επιδείξει δείγματα συλλογικής οργάνωσης και έχουν καταφέρει να διαχειριστούν με επιτυχία τους κοινούς πόρους. Παραδείγματα επιτυχούς αυτοδιαχείρισης των κοινών αναφέρονται εκτενώς στη βιβλιογραφία και ανάμεσα σε αυτά συγκαταλέγονται τα χωριά Τέρμπελ της Ελβετίας, Χιράνο, Ναγκάικε και Γιαμανόκα της Ιαπωνίας, καθώς και ο θεσμός του Τσελιγκάτου στη χώρα μας. Αντιθέτως πεδία εφαρμογής ενδεχομένως της τραγωδίας των κοινών θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οι περιπτώσεις της υποβάθμισης των βοσκότοπων, η υπεραλίευση, η ατμοσφαιρική ρύπανση, η ρύπανση του νερού, η εξαφάνιση σπάνιων ειδών κ.α.

Λούκας Ηλίας, Οικονομολόγος - Διευθυντής Εσπερινού Γυμνασίου με Λ.Τ. Καρδίτσας

Ντάνης Αντώνης, Χημικός - Υπεύθυνος Κ.Π.Ε. Μουζακίου

Τσιάμαλος Ηρακλής, Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Καρδίτσας - Μαγνησίας

Τελευταία Ενημέρωση (Παρασκευή, 20 Απρίλιος 2018 11:14)

 

Ολοκλήρωση σεμιναρίου με θέμα: «Δίκτυο Δάσος: Ψηφιακές και βιωματικές διαστάσεις» στις 2 & 3 Μαρτίου 2018

Το Κ.Π.Ε. Μουζακίου σύμφωνα με τον προγραμματισμό της παιδαγωγικής του ομάδας και στο πλαίσιο της Πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διοργάνωσε θεματικό διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης στο Μουζάκι, την Παρασκευή 2 και το Σάββατο 3 Μαρτίου 2018. Το θέμα του σεμιναρίου ήταν: «Δίκτυο Δάσος: Ψηφιακές και βιωματικές διαστάσεις».


Η θεματολογία του σεμιναρίου σχετιζόταν άμεσα με βιωματικές δράσεις, καθώς και με την οργάνωση της ψηφιακής διασύνδεσης των Σχολείων του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Π.Ε. «Το Δάσος» που συντονίζει το Κ.Π.Ε. Μουζακίου. Απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς από σχολικές μονάδες της χώρας ενταγμένες στο ομώνυμο θεματικό δίκτυο, σε εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης των Διευθύνσεων που σχολεία τους ήδη συμμετέχουν στο Δίκτυο και λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές και σε εκπαιδευτικούς των συνεργαζόμενων στο Δίκτυο Κ.Π.Ε.

Την Παρασκευή το απόγευμα το σεμινάριο ξεκίνησε με το καλωσόρισμα των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών από τους οικοδεσπότες εκπαιδευτικούς του Κ.Π.Ε. Μετά τη σύντομη ενημέρωσή τους για το Κ.Π.Ε., την περιοχή, τις δραστηριότητες και τα προγράμματά του, τέθηκε η στοχοθεσία του σεμιναρίου. Στη συνέχεια ακολούθησαν παρουσιάσεις εργασιών και εισηγήσεων από εκπαιδευτικούς που υλοποιούν ανάλογα προγράμματα και δράσεις με τις Περιβαλλοντικές Ομάδες των σχολείων τους και Υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων. Ακολούθησε συζήτηση και ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις των συμμετεχόντων.

Οι εργασίες του σεμιναρίου συνεχίστηκαν το Σάββατο το πρωί. Οι μεταδιδακτορικοί ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου κ.κ. Μουστάκας Λουκάς και Τσακίρης Ιωάννης παρουσίασαν στους επιμορφούμενους βιωματικές δραστηριότητες στο πεδίο. Αυτές περιελάμβαναν παιχνίδια γνωριμίας, δραστηριότητες παρατήρησης και συλλογής αντικειμένων, ενεργοποίησης των αισθήσεων, παιχνίδια προσομοίωσης για τη διαχείριση φυσικών πόρων και δραματοποίηση. Οι συμμετέχοντες δούλεψαν ομαδικά, συνεργάστηκαν εξαιρετικά και συμμετείχαν στις δραστηριότητες με ιδιαίτερο ζήλο και ενθουσιασμό.

Το απόγευμα του Σαββάτου πραγματοποιήθηκαν ταυτόχρονα εργαστήρια πληροφορικής με κύρια θεματική ενότητα την «Εξάσκηση σε περιβάλλον Joomla», με στόχο τη δημιουργία άνεσης στους εκπαιδευτικούς στη χρήση του συγκεκριμένου περιβάλλοντος για «ανέβασμα» εργασιών στην πλατφόρμα της ιστοσελίδας του Κ.Π.Ε. Μουζακίου.


Το σεμινάριο έληξε με τη συνάντηση μελών της Σ.Ε. του  Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Το Δάσος».

Σύμφωνα με την αξιολόγηση των συμμετεχόντων το σεμινάριο κρίθηκε απόλυτα επιτυχημένο και οι εκπαιδευτικοί έμειναν με τις καλύτερες εντυπώσεις από την όλη διοργάνωση.

Τελευταία Ενημέρωση (Τετάρτη, 07 Μάρτιος 2018 14:15)

 

Σεμινάριο «Δίκτυο Δάσος: Ψηφιακές και βιωματικές διαστάσεις» στις 2 - 3 Μαρτίου 2018

Το Κ.Π.Ε. Μουζακίου σύμφωνα με τον προγραμματισμό της παιδαγωγικής του ομάδας και στο πλαίσιο της Πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προβαίνει στη διοργάνωση διήμερου επιμορφωτικού σεμιναρίου στο πλαίσιο του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Το Δάσος».

Το θέμα του σεμιναρίου είναι: «Δίκτυο Δάσος: Ψηφιακές και βιωματικές διαστάσεις» και θα υλοποιηθεί την Παρασκευή 2 Μαρτίου έως Σάββατο 3 Μαρτίου 2018.

Τους/Τις συμμετέχοντες/συμμετέχουσες του σεμιναρίου και το πρόγραμμα αυτού μπορείτε να τα βρείτε ΕΔΩ.

Τελευταία Ενημέρωση (Παρασκευή, 16 Φεβρουάριος 2018 13:46)

 

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟ Κ.Π.Ε. ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ - ΙΟΥΝΙΟΥ 2018

Συνάδελφοι Καλή Χρονιά! Ευχόμαστε σε όλους υγεία και δύναμη!


Οι Περιβαλλοντικές Ομάδες που θα επισκεφθούν το Κ.Π.Ε. Μουζακίου


την περίοδο από Ιανουάριο έως Ιούνιο 2018


για την υλοποίηση περιβαλλοντικού ημερήσιου ή διήμερου προγράμματος


είναι οι εξής:
Περιβαλλοντικές Ομάδες

 


Συνάδελφοι σας υπενθυμίζουμε τα εξής:

Οι συνοδοί - εκπαιδευτικοί οφείλουν τουλάχιστον τρεις ημέρες πριν την επίσκεψη να ενημερώσουν το Κέντρο για τον ακριβή αριθμό μαθητών και εκπαιδευτικών και να φέρουν μαζί τους στο Κ.Π.Ε. τα εξής:

Α) Την κατάσταση (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΕΔΩ) με τα ονόματα μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα του Κ.Π.Ε. υπογεγραμμένη από τον/τη διευθυντή/ντρια του σχολείου και

Β) Την έγκριση μετακίνησης της περιβαλλοντικής ομάδας για την εκπαιδευτική επίσκεψη, από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία ανήκετε.

Σας περιμένουμε!

Τελευταία Ενημέρωση (Τετάρτη, 10 Ιανουάριος 2018 11:39)

 

Ολοκλήρωση σεμιναρίου «Προσεγγίζοντας μνημεία πολιτισμού με την εκπαίδευση για την Αειφορία – Η περίπτωση του Βυζαντινού Κάστρου Φαναρίου» στις 24-26.11.2017


Με επιτυχία υλοποιήθηκε από το Κ.Π.Ε. Μουζακίου άλλο ένα τριήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς. Αυτή τη φορά το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Δήμο Μουζακίου στο διάστημα 24 έως 26 Νοεμβρίου 2017. Στο σεμινάριο με θέμα: «Προσεγγίζοντας μνημεία πολιτισμού με την εκπαίδευση για την Αειφορία – Η περίπτωση του Βυζαντινού Κάστρου Φαναρίου» πήραν μέρος εκπαιδευτικοί από διάφορες διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας.

Το σεμινάριο είχε γενικό στόχο την παιδαγωγική και επιστημονική υποστήριξη των εκπαιδευτικών που υλοποιούν σχετικό πρόγραμμα τη φετινή χρονιά ή προτίθενται να υλοποιήσουν στο μέλλον, την αειφορική προσέγγιση των μνημείων ως μέρος και της σύγχρονης ζωής, καθώς επίσης και την αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών στη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από την εκπαιδευτική καινοτομία.

Ειδικότερα, στόχος του ήταν η περαιτέρω ανάδειξη και αξιοποίηση του Βυζαντινού Κάστρου Φαναρίου, το οποίο με τη σημαντική συμβολή των εμπλεκομένων είναι επισκέψιμο καθημερινά και από πλευράς συντήρησης βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση.

Η παιδαγωγική ομάδα του Κ.Π.Ε. Μουζακίου προτίθεται να σχεδιάσει και να υλοποιήσει για τη φετινή χρονιά πιλοτικό πρόγραμμα Π.Ε. με θέμα τα Κάστρα, το οποίο κατά κύριο λόγο θα πραγματοποιείται στον χώρο του κάστρου και θα περιλαμβάνει διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Το σεμινάριο περιελάμβανε θεωρητικό και πρακτικό μέρος. Συγκεκριμένα ξεκίνησε την Παρασκευή το απόγευμα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Κ.Π.Ε. Μουζακίου. Τους συμμετέχοντες καλωσόρισε εκ μέρους της Π.Ο. του Κ.Π.Ε. Μουζακίου ο Υπεύθυνος κ. Ντάνης Αντώνης, ο οποίος αναφέρθηκε στις προγραμματισμένες  δράσεις, αλλά και  στη στοχοθεσία του σεμιναρίου.

Στη σύντομη παρέμβασή του ο Δήμαρχος Μουζακίου και πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας κ. Κωτσός Γεώργιος, αφού καλωσόρισε τους εκπαιδευτικούς, αναφέρθηκε στη σημασία των περιβαλλοντικών προγραμμάτων, που σκοπό έχουν την ευαισθητοποίηση της νέας γενιάς και σημείωσε επιγραμματικά όλες εκείνες τις προσπάθειες της δημοτικής αρχής που στοχεύουν στην ανάδειξη σημαντικών τοπίων και χώρων του Δήμου Μουζακίου, τονίζοντας ιδιαίτερα τη στενή συνεργασία με το Κέντρο. Επίσης, τόνισε ότι σημαντικό είναι να επισκέπτονται το Μουζάκι φίλοι από όλη την Ελλάδα και σε αυτό συμβάλλει σημαντικά και το Κ.Π.Ε. Μουζακίου. Κλείνοντας αναφέρθηκε στα τραγικά γεγονότα της Μάνδρας, τόνισε την ανάγκη λήψης μέτρων για τη μείωση του κινδύνου καταστροφών και σημείωσε ότι προς την κατεύθυνση αυτή σημαντικός είναι ο ρόλος της εκπαίδευσης. Στη συνέχεια, η εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος τουριστικής προβολής του Δήμου κ. Φασιανού Παρασκευή, αφού καλωσόρισε τους εκπαιδευτικούς και ευχήθηκε καλή επιτυχία στο σεμινάριο, τόνισε τη σημασία που μπορεί να παίξει η εκπαίδευση στην ανάδειξη και προβολή του Κάστρου Φαναρίου και μίλησε για την ιστορία του κάστρου από τον Όμηρο μέχρι σήμερα.

Οι εργασίες του σεμιναρίου συνεχίστηκαν με την παρουσίαση του Εθνικού Θεματικού Δικτύου σχετικού με τα Κάστρα «Ο Τόπος το ορίζει. Ο άνθρωπος το κτίζει» που συντονίζεται από το Κ.Π.Ε. Μολάων και για το οποίο μίλησαν οι εκπαιδευτικοί του Κ.Π.Ε. κ. Παπαδάκης Νικόλαος, Υπεύθυνος και κ. Μυλωνά Μαρία, Αναπληρώτρια Υπευθύνου Κ.Π.Ε. Μολάων. Η εισήγηση με θέμα «Τα κάστρα της Θεσσαλίας και ο οικονομικός και κοινωνικός τους περίγυρος» έγινε από τον κ. Αντώνη Αντωνίου, Διδάκτορα Οικονομικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Paris 1 Sorbonne, ο οποίος είναι γνώστης της Τοπικής Ιστορίας και ανέπτυξε το θέμα από πολλές πλευρές. «Οργανώνοντας ένα μάθημα στο Κάστρο Φαναρίου. Το πριν, η επίσκεψη, το μετά» ήταν το θέμα του Σχολικού Σύμβουλου Φιλολόγων Π.Ε. Καρδίτσας – Μαγνησίας κ. Τσιάμαλου Ηρακλή, ο οποίος έκανε προτάσεις για την προετοιμασία και την υλοποίηση εκπαιδευτικής επίσκεψης στο κάστρο του Φαναρίου ιδιαίτερα στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας. «Τα Κάστρα μέσα από τα παραμύθια» ήταν η τελευταία εισήγηση της Παρασκευής από την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Α/θμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας κ. Φραντζεσκίδου Αγγελική και η οποία είχε αντίστοιχο ενδιαφέρον.

Το Σάββατο πρωί οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το Κάστρο Φαναρίου όπου η Αρχαιολόγος Εφορείας Αρχαιοτήτων Λάρισας κ. Αναστασιάδου Αρχοντούλα έκανε περιήγηση και ερμηνεία του χώρου στο Κάστρο και απάντησε σε ερωτήματα των συμμετεχόντων. Για την «Αποκατάσταση τμημάτων τείχους και πυριτιδαποθήκης και τη συντήρηση – προστασία αρχιτεκτονικών λειψάνων Βυζαντινού Κάστρου Φαναρίου» μίλησε η κ. Φαραζούμη Σοφία, Αρχιτέκτονας Μηχανικός. Πολύτιμη ήταν και η συμβολή και οι πληροφορίες που έδωσαν και οι κκ. Χατζής Χρήστος, φύλακας στο κάστρο και Φλωρίδης Απόστολος, υπεύθυνος του Λαογραφικού Μουσείου Φαναρίου. Το σεμινάριο συνεχίστηκε στους χώρους του Κ.Π.Ε. με τα εργαστήρια: «Διαθεματική προσέγγιση των Κάστρων» και «Αειφορική Διαχείριση των Κάστρων», τα οποία συντόνισαν οι εκπαιδευτικοί του Κ.Π.Ε. Μολάων. Τελειώνοντας τις εργασίες του Σαββάτου οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν διάφορα μέρη της περιοχής, από τα οποία δήλωσαν ενθουσιασμένοι.

Το πρωινό της Κυριακής εκπαιδευτικοί από διάφορα Κ.Π.Ε., σχολεία, αλλά και Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων παρουσίασαν τα σχετικά με το θέμα προγράμματά τους και έδωσαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες και γνώσεις στους συμμετέχοντες.

Η παιδαγωγική ομάδα του Κ.Π.Ε. Μουζακίου θέλει να ευχαριστήσει όλους τους συμμετέχοντες για την ενεργό συμμετοχή και το ενδιαφέρον τους, και ιδιαιτέρως τον Δήμο Μουζακίου για τη συνεργασία, καθώς και το προσωπικό της Μαθητικής Εστίας και του Κάστρου Φαναρίου για τη συμβολή τους στην κατά γενική ομολογία πετυχημένη διοργάνωση του σεμιναρίου, σύμφωνα και με την αξιολόγηση που έγινε από τους ίδιους τους συμμετέχοντες.

Τελευταία Ενημέρωση (Παρασκευή, 01 Δεκέμβριος 2017 11:29)