Ολοκλήρωση σεμιναρίου με θέμα: «Ο δρόμος για ένα αειφόρο σχολείο» στις 17 & 18 Μαΐου 2019



Στις 17 και 18 Μαΐου 2019 πραγματοποιήθηκε στο Κ.Π.Ε. Μουζακίου σεμινάριο με θέμα «Ο δρόμος για ένα αειφόρο σχολείο».
Οι στόχοι του σεμιναρίου ήταν να προωθήσει βασικά στοιχεία των κατευθύνσεων που προτείνονται από την UNESCO και αφορούν:
1. Τη σύνδεση των αναλυτικών προγραμμάτων των μαθημάτων με τους στόχους της αειφορίας και 2. Τη δημιουργία κοινού οράματος από τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Στα πλαίσια αυτά την Παρασκευή δημιουργήθηκαν 7 ομάδες ειδικοτήτων (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, γεωπόνοι, μηχανολόγοι, πληροφορικοί, φιλόλογοι, φυσικοί) και σε εργαστήρια που έγιναν, δούλεψαν για τη σύνδεση των αναλυτικών προγραμμάτων με τους στόχους της αειφορίας. Προηγήθηκε η ανάλυση των 17 στόχων της αειφορίας από τη συντονίστρια του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας για την Αειφορία κ. Ξυνοπούλου Ελένη. Τα εργαστήρια συντόνισαν:
1. Για τον κλάδο των νηπιαγωγών οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου κ.κ. Παπαδημητρίου Άρτεμις και Κοτρώτσιου Ευανθία
2. Για τον κλάδο των δασκάλων ο Αναπληρωτής Οργανωτικός Συντονιστής του ΠΕΚΕΣ κ. Κωτούλας Βασίλειος
3. Για τον κλάδο των γεωπόνων ο Συντονιστής κ. Λιάπης Ευθύμιος
4. Για τον κλάδο των μηχανολόγων ο Συντονιστής κ. Μπλιούμης Αντώνιος
5. Για τον κλάδο των πληροφορικών ο κ. Αλεξάκος Φώτιος, πρώην Υπεύθυνος ΠΛΗΝΕΤ Καρδίτσας
6. Για τον κλάδο των φιλολόγων ο Συντονιστής κ. Μάτος Αναστάσιος
7. Για τον κλάδο των φυσικών ο Συντονιστής κ. Διαμαντής Νικόλαος

Οι παρουσιάσεις και τα υλικά που παρουσίασαν οι ομάδες: (Νηπιαγωγοί, Δάσκαλοι, Γεωπόνοι, Μηχανολόγοι, Πληροφορικοί, Φιλόλογοι, Φυσικοί)




Το Σάββατο με τη μέθοδο “World Café” ανομοιογενείς ομάδες εργάστηκαν για τη δημιουργία κοινού οράματος για το αειφόρο σχολείο. Προηγήθηκε σχετική παρουσίαση για το αειφόρο σχολείο του Υπευθύνου του Κ.Π.Ε. κ. Ντάνη Αντώνιου.
Αναδείχθηκαν 40 θέματα που κατηγοριοποιήθηκαν σε 14 τομείς. Μετά από κάποιες διαδικασίες αναδείχθηκαν οι εξής προτεραιότητες με μεγάλη πλειοψηφία:
1. Εξοικονόμηση ενέργειας – Αλλαγή κουφωμάτων – Αλλαγή λαμπτήρων – Μόνωση – Φυσικό Αέριο – Φωτοβολταΐκά στη στέγη
2. Δημιουργία συνθηκών ασφάλειας στο προαύλιο και γενικά στο σχολικό κτίριο και τον περιβάλλοντα χώρο
3. Δημιουργία σχολικής κουλτούρας για την αειφορία
Πολύ σημαντικά, επίσης, θεωρήθηκαν και αναδείχθηκαν τα εξής θέματα:
1. Ράμπες πρόσβασης ΑΜΕΑ – Γενικά προσβασιμότητα σε όλους τους χώρους τους σχολείου – Λεκάνες στις τουαλέτες – Φωτοκύτταρα
2. Περιορισμός απορριμμάτων – Ανακύκλωση – Περισσότεροι κάδοι – Μπαταρίες
3. Αισθητική κτιρίου και αύλειου χώρου – Κιόσκια για υπαίθρια αναγνωστήρια – Δημιουργία κήπου με φυτά και λαχανικά – Δεντροφύτευση – Ανάδειξη αρχιτεκτονικής της πέτρας.


Το σεμινάριο έκλεισε με ενδιαφέρουσα συζήτηση, όπου αναδείχθηκαν και άλλες πλευρές και λεπτομέρειες του σημαντικού θέματος του Αειφόρου Σχολείου.

Τελευταία Ενημέρωση (Τετάρτη, 12 Ιούνιος 2019 12:47)